torstai 13. kesäkuuta 2013

Fiiliksiä

Mä tunnen itteni niin yksinäiseks. No onha mulla perhe, mut nyt on kyse lähinnä kavereitten osalta. Tuntuu, et lähes poikkeuksetta mä alotan keskustelun. Tuntuu, et mä oon ainoo, joka panostaa. Muutenki, jos jutellaan harvoin, ni sit ne keskustelut on iha lyhyitä. Tuntuu, ettei kavereilta, jos nyt niitä voi tolla sanalla edes kutsua, löydy aikaa. Varsinkin niiltä, jotka asuu lähellä. Yhdenki ihmisen kans on syksystä asti ollu tarkotus käydä kahvilla, mut tällä ihmisellä ei koskaan ole aikaa. Millon on kokeisiin lukua, no okei ton ymmärtää, tai muuten vaan kiireitä. Alkuun jaksoin yrittää järkätä, et kävis jossai. Nyt oon vaan lopettanu yrittämästä, koska aikaa ei tunnu koskaan riittävän.

Teenkö mä jotain väärin, vai mistä kiikastaa?? Tää ei oo eka kerta ku mulle esitetään kaverii, ja sit puukotetaan selkään vähän ajan päästä. Onks mussa jotai vikaa? Oonko mä vaan niin säälittävä, et kaikki luulee etuoikeudekseen puukottaa mua selkään ja satuttaa? Mikä mussa on vikana, et mulle aina käy näin?

Tänään ei oo muutenkaa ollu hyvä päivä. Nukuin viimeyönä vähintään yheksän tuntia, mut silti en oo meinannu pysyy hereillä. Ja äiti valitti mulle siitä kurssin keskeytyksestä. Mä en vaan haluu vetää itteeni ihan burn outtiin. Mitä järkee on käydä sitä kurssii, jos puolet asioista menee ihan ohi, ja kokeesta tulee huono numero. Kesälukion kursseissa ku ei oo korotusmahollisuutta. Varsinki ku aineena on englanti, jonka arvosanoja katotaan, hait sitte lukion jälkee minne tahansa. Muutenki tuntuu, et kaikki menee päin seiniä. Mut eiköhä se täst helpota, kyllä ne asiat helpottaa. Toivottavasti ainaki.

Mun siskoki tulee tänään tänne Kuopioon. Ärsyttää vaan ku tää on ainoo kerta ku nähään koko kesänä, ja mun toinen sisko on Lahdessa koko viikonlopun, mut enpä mä voi vaikuttaa millon desucon on. Eli en mä voi siskooni syyttää, mut ottaa se silti päähän. Ku ois ollu kiva tehä jotain yhessä porukalla, ku siihen on kerranki mahollisuus. Hiihtolomalla oli sama tilanne. Oli viimene ilta, ja mun sisko menee kavereiden kans kaupungille. Se sano aamulla, ettei oo iltaan asti, et ehtii tehä porukalla jotai. Mut kuinka kävikää, mun sisko tuli kaupungilta vasta alkuyöstä. On se kiva ku ei siskosa sanaan voi enää luottaa. Kaverit tuntuu sillä menevän perheen edelle. Olin siitä aika pitkään vihane, en enää kylläkää. En kyl yleensä oo kovin pitkävihanen, mut tietyissä tilanteissa kyllä.

Toivottavasti kohta tapahtuis jotai positiivista. En jaksais rämpii suossa tuntojen kans kokoajan. Jotain positiivista kyl löytyy, blogiin on liittynyt kaksi uutta lukijaa. Tervetuloa! Ja blogin katselukerrat ylitti 1200, iso kiitos siitä. Olipa aika negatiivinen postaus. Toivottavasti kohta helpottais. Seuraavaan kertaan! + postausehotuksi yms. voi laittaa.

-Miia

4 kommenttia:

  1. Hei,
    Olen lukenut intensiivisesti blogiasi ja olenkin ihan innoissani asiasta. Mutta yhden huomautuksen olisin halunnut sanoa, nimittäin noihin kavereiden välisiin keskusteluihin.. Olemme samassa koulussa, mutta emme tunne toisiamme, olen vain nähnyt, kuinka et huomaakkaan ytäviäsi.
    Voihan se olla vaikeaa keskustella, mutta kannattaisin ottamaan kuulokkeet pois korvalta ja yrittää pysyä ihmisten tahdissa! Voimia jatkoon ja ihana blogi sulla <3 (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että pidät blogista. Alkuun puhuin paljon kavereideni lanssa, mutta tunnen itteni ulkopuoliseks jutuissa. Monesti he myöskin puhuvat sellaisista asioista joista en tiedä tai ei minua kiinnosta. Minusta myös usein tuntuu, ettei minua kuunnella. Voihan tietty olla, että kuvittelen omiani. Mut tältä musta vaan tuntuu, eikä sillon oikeen tee mieli jutella kellekkåän. Voimia sinne myös!

      Poista
  2. Sori kommentoin tällaseen vanhempaan tekstiin, kun törmäsin blogiis sattumalta ja vaikuttaa sellaiselta että voisin ruveta seuraamaan. Tiiän et tuntuu kurjalta jos siskos laittaa ystävät perheen edelle, mutta mulla on ollu ihan samanlainen tilanne kun sulla ja olin kanssa kauheen vihanen siskolleni, mut sitten aloin ajatella sen kannalta ja tajusin et kyllä perhe on aina tärkein.. :) Tsemppii, oot ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saahan näihin vanhemiinki kommata. Kiitos ja samoin tsemppii sulle!

      Poista

Kiitos kommentistasi! Asiattomat kommentit jäävät julkaisematta, eli älä edes vaivaudu.